Rowerem i pieszo przez Puszczę Borecką - rajd rowerowy

24.08.2017
Start: Wolisko – Leśny Zakątek – Orłowo – Łękuk Mały – Grądzkie – Lipowo – Meta: Wolisko i ognisko (ponad 43 km). W Wolisku poznaliśmy się z żubrami i najmłodszym (2-tygodniowym) członkiem stada. Niedaleko Jeziora Wolisko, przy drodze minęliśmy drewnianą rzeźbę Topnika (jeden z przystanków Szlaku Mazurskich Legend). Przejechaliśmy przez Rezerwaty Borki i Lipowy Jar. Diabelską Drogą dotarliśmy do Leśnego Zakątka, gdzie na rozstaju dróg zachował się pomnik – pamiątka minionego systemu. W Orłowie podziwialiśmy budynek cerkwi, który przed II wojną światową był kościołem protestanckim. W Łękuku Małym zwiedziliśmy Folwark Łękuk oraz zatrzymaliśmy się na kawę i małe co nie co. W drodze do Grądzkich minęliśmy zrujnowany wiadukt kolejowy – element zamkniętego w 1945r. szlaku Olecko – Kruklanki. Jego urok przyćmiły jednak "rozwrzeszczane" klucze gęsi i melancholia związana z pytaniem, które każdy z nas sobie zadał: "Czy to zapowiedź rychłego końca lata?". W Grądzkich podziwialiśmy XIX wieczny wiatrak typu holenderskiego. A w Wolisku czekali na nas „kijkarze” z ogniskiem.
Trasa wymagająca kondycji i wprawy w jeździe rowerem - dużo zjazdów i podjazdów, szutry, czasami piaski, kocie łby, betony. Ale trudności blakły w porównaniu z cudownymi krajobrazami, jakimi nas obdarowywała Puszcza Borecka.

Zadanie Rowerem i pieszo przez Puszczę Borecką współfinansowane jest z budżetu Miasta Ełku w ramach projektu "Rowerem i pieszo przez Parki Narodowe i Krajobrazowe"