Wyjazd do Wigierskiego Parku Narodowego.

16.09.2015

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Ełku skorzystały z możliwości wyjazdu do Wigierskiego Parku Narodowego i Klasztoru Pokamedulskiego w Wigrach. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia sali muzealnej znajdującej się w miejscowości Krzywe - siedzibie Dyrekcji Wigierskiego Parku Narodowego. Uczniowie obejrzeli postery, prezentujące rozmaitość środowisk w parku, wypreparowane okazy zwierząt- ryb, ssaków, ptaków, gabloty z owadami, a także przekrój przez żeremie bobra. Dalej udaliśmy się do Muzeum Wigier na zajęcia edukacyjne - bóbr i jego rodzinka, słuchając interaktywnego przewodnika zwiedziliśmy Muzeum Wigier i poznaliśmy historię terenu parku, bogactwa przyrodniczego oraz dziedzictwa kulturowego okolic jeziora Wigry. Zanurzyliśmy się też w głębinach jeziora Wigry. Łódź z częściowo przeszklonym dnem pozwoliła nam zobaczyć co jest ukryte pod powierzchnią wody. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzenie Klasztoru Pokamedulskiego w Wigrach, a na zakończenie zjedliśmy kiełbaski z ogniska, wróciliśmy do domu bogatsi o przyrodniczą wiedzę WPN. smiley